pondělí 20. května 2013

13. května - Evropský den melanomu

Tento článek jsem měla napsaný v kompu, ještě předtím, než jsem založila blog. Je proto už tak trochu post faktum, ale myslím, že téma rakovina je aktuální pořád a zejména důležité je šířit osvětu k tomuto tématu. O rakovině prsu u žen a rakovině prostatu u mužů se píše hodně, ovšem i melanom je strašákem a s nástupem letních slunečných dnů nabývá na významnosti.
Příjde mi, že moc se o tom nemluví, možná i proto jsem dříve událost jako Evropský den melanomu nějak nesledovala. Pak mi ovšem loni přišla pod ruku informace o možnosti vyšetři si znaménka a kůži celkově zdarma. Loni jsem ani nebyla v té době v ČR, ale letos jsem měla tuto událost v paměti, stačilo jen dohledat datum a místo, kde bude možno se vyšetřit.
Informace jsem našla jednoduše na stránkách http://www.melanoma.cz/. Zde najdete i seznam lékařů zapojených do této akce http://www.melanoma.cz/informace-pro-verejnost-seznam-lekaru. Přiznávám, je to nepříjemné téma a i před vyšetřením má člověk obavy. Ale preventivní vyšetření může pomoci odhalit to, co by za nějakou dobu mohlo mít již vážné následky.
Letos se šla vyšetřit moje maminka a v rámci prohlídky dostala od paní doktorky Silvie Rafčíkové i informační letáček a miniaturku opalovacího mléka od La Roche-Posay. Pochvalovala si profesionální a vlídný přístup paní doktorky.
Opalovací mléko jsem samozřejmě hned zabavila k otestování. Na obalu výrobce uvádí, že krém neobsahuje parabeny a není parfémovaný, a na to já slyším :) Uvádí také, že je vysoce voděodolný. Voní jemňounce a je hutnější při roztírání.
Takže bych vám na závěr chtěla říct, ať si poznačíte do kalendáře na příští rok datum
13. května
a u toho poznámku: 
Jít se vyšetřit.
Je to zdarma, nic tím neztratíte a kromě toho můžete získát pocit, že jste pro sebe něco prospěšného udělali.
Mějte se hezky!

Origoška

Žádné komentáře:

Okomentovat